”Det fede ved Cadpeople er, at man i ret høj grad får lov til at følge sin egen interesse.”

Sådan siger Thomas, der til daglig er Art Director ved Cadpeople.

Hans drøm om at blive rockstjerne ligger måske lidt langt fra rollen som Art Director på Cadpeople – men hans kreative tilgang til alt fra musik til grafik og film gør Cadpeople til et godt match for ham. Læs med og bliv klogere på, hvad Thomas laver, og hvordan han er endt, hvor han er.

Psst… Læs også: Vi søger en filmstærk Art Director

Fra rockstjernedrømme til rockstjerne-AD’er på Cadpeople

Før Thomas gik grafikervejen, havde han dog en anden drøm:

”Hele min ungdom gik med at være musiker – med eget band, egne sange, og det hele. Jeg ville gerne være rockstjerne, og det var lige ved at lykkes. Men aldrig helt. Da jeg var i slutningen af 20’erne skulle musikken pludselig også give penge, og så stod jeg med valget mellem at være hyret musiker og spille det, der var penge i, eller at beholde musikken som en hobby og spille det, jeg havde lyst til.

Jeg har altid godt kunnet lide film, og jeg havde en idé om, at når jeg blev 40 år og for gammel til at lave musik, så ville jeg bare lave film i stedet. Så jeg søgte ind på Den Europæiske Filmhøjskole i Ebeltoft, og jeg kom vistnok også ind. Men jeg endte med at tage mediegrafikeruddannelsen i stedet.”

“Det er musik for øjnene”

”Jeg kan huske, da jeg lærte Photoshop at kende og tænkte ’Det er sgu da fedt, det her’. Det var skidesjovt, og jeg kunne bruge det til at lave pladecovers, flyers, hjemmesidegrafik og alt muligt andet til bandet. Det er lidt det samme med Premiere – processen minder meget om musik, fordi du har en tidslinje og nogle pølser, du klipper og redigerer i. Det er musik for øjnene.”

Efter et praktikforløb i Cadpeople og et par år med løs tilknytning efter studiet blev Thomas fastansat som grafiker i Cadpeople i 2006. Siden da har han udviklet koncepter, lavet film og designet visuelle identiteter for vores kunder – og nu under titlen som Art Director.

Han er altså en af dem, der har kunnet kalde sig ’Cadperson’ allerlængst.

”Det er kendetegnende for Cadpeople’s DNA, at vi hele tiden flytter os, og at vi ikke laver samlebåndsløsninger – det er der andre bureauer, der er bedre til. Man føler ikke, at man gentager sig selv, og det bliver aldrig kedeligt. Det fede ved Cadpeople er også, at man i ret høj grad får lov til at følge sin egen interesse. Så det kunne være fedt at få lidt mere system i vores film-team og få opgraderet kompetencerne hos dem på kontoret, der gerne vil lave endnu mere film.”

I dag befinder Cadpeople sig rimelig langt fra det firma, hvor Thomas var praktikant tilbage i starten af 00’erne. ”Men Cadpeople-stemningen har altid været god,” siger han. ”Der er ikke nogen spidse albuer. Der er gode kollegaer og folk, der er gode til at hjælpe hinanden. Det er meget befriende og helt klart en af grundene til, at jeg har været her så længe.”

Er du vores nye Art Director?

Vi har fart på i Cadpeople, og vi søger derfor endnu en filmstærk Art Director. Det kan du læse meget mere om her.